Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes: 100 lat luksusu

(per)
W latach 20. symbolem luksusu był model 630, a później – 770 (znany jako grand mercedes) produkowany w latach 1931 - 1939.
W latach 20. symbolem luksusu był model 630, a później – 770 (znany jako grand mercedes) produkowany w latach 1931 - 1939. daimler
Wielkość i styl, połączone z nowoczesnością oraz komfortem są już od ponad 100 lat wyróżnikami luksusowych samochodów koncernu Daimler. Od początku poza zapewnieniem maksymalnej wygody również pełniły inną rolę – podkreślały status swoich właścicieli.

Tradycja najbardziej prestiżowych samochodów Mercedes-Benz i innych marek z historii koncernu Daimler sięga początków XX wieku. Po zakończeniu produkcji limuzyny 600 (rok 1981) rolę flagowego okrętu przejęła klasa S. Szczególnie wyróżnia się tu model 600 SEL, zaprezentowany w 1991 roku – pierwszy seryjny mercedes z jednostką V12. W 2002 roku zaprezentowano nowe, luksusowe limuzyny przedwojennej marki Maybach. Dziś to bogate dziedzictwo w zupełnie nowej formie kontynuuje mercedes-maybach klasy S.

Już u progu XX wieku marki Mercedes i Benz kształtowały rynek luksusowych samochodów i oferowały klientom modele spełniające najwyższe wymagania w zakresie komfortu oraz prestiżu. Jednym z ich przykładów jest mercedes-simplex 60 hp z 1904 roku.
Lukę spowodowaną II wojną w 1951 roku wypełnił mercedes 300. Nie tak ostatenacyjny jak grand mercedes, był wówczas najbardziej przestronną, komfortową i najszybszą niemiecką limuzyną, a jednocześnie pierwszym luksusowym samochodem zaprezentowanym po wojnie. Uznanie niemieckiego kanclerza zapewniło mu przydomek „Adenauer”. Kilkukrotnie modernizowany, model 300 utrzymał się na rynku do 1962 roku.

We wstępie do informacji prasowej z 1963 roku napisano: „Super mercedes« 600 – ekskluzywny pojazd, wielki luksus” i dalej: „Mercedes-Benz odwołuje się do przedwojennej tradycji, gdy oferował jedne z najbardziej prestiżowych samochodów na świecie, i prezentuje luksusowo wyposażony samochód zapewniający najwyższy stopień bezpieczeństwa jazdy”.
Był to pierwszy w dziejach firmy seryjnym autem z silnikiem V8 (6.3, 250 KM) i przez lata stanowił wzór w dziedzinie komfortu oraz bezpieczeństwa. Produkowany przez 18 lat (1963-1981), obok klasy G oraz roadstera SL serii 107 należy dziś do najdłużej wytwarzanych mercedesów.
Do 2002 roku, rolę flagowych modeli pełniły topowe wersje klasy S – początkowo z jednostkami V8 (500/560 SEL, seria 126), a od 1991 roku z motorami V12 (600 SEL/S 600, serie 140 oraz 220).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany