Ale chwileczkę, jak to jest właściwie z tą komercjalizacją? Mikołaj reklamujący papierosy i alkohole to dno upadku. Tyle że upadku przedwojennego z czasów II RP. Więc może tylko zmieniła się nasza wiedza (patrz: globalna wioska) i skala procederu (patrz: nowe media z królem internetem). Ale same zasady są wciąż identyczne...
Bezdyskusyjne jest natomiast, że można dziś kupić wszystko. Jesteśmy gotowi wydać kilkanaście tysięcy, to proszę, wyjeżdżamy dziś na dni parę, dajmy na to, do Paryża. Wracamy w Wigilię i mamy w domu wysprzątanym, ozdobionym z zewnątrz i wewnątrz gotową luksusową wieczerzę i choinkę z prezentami u jej stóp. Wystarczy poczekać na rodzinę i siadać do stołu.
Tylko że znowu pojawia się pytanie - czy to rzeczywiście znak naszych czasów? Przecież powyżej opisaliśmy metodę przygotowań do świąt elit, nie tylko wspomnianej już II RP, ale i znacznie wcześniejszych. Więc znowu nihil novi sub sole, a raczej pod choinką.
Adam Daszewski
*Najpiękniej oświetlone miasto na święta. Które? ZOBACZ TUTAJ
*Zboczeniec z Częstochowy nieuchwytny. Goni, straszy i chce gwałcić [PORTRET PAMIĘCIOWY]
*Napad na Club 80 w Siemianowicach. Bandyci zdemolowali lokal
*Prezent na Święta Bożego Narodzenia: Najfajniejszy prezent na święta TOP 10 PREZENTÓW
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?