Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małe też może wiele

Tomasz Szmandra
Nadwozie GTI zostało obniżone o 15 mm w porównaniu do podstawowej wersji. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami
Nadwozie GTI zostało obniżone o 15 mm w porównaniu do podstawowej wersji. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami volkswagen
Volkswagen Polo GTI. Modele Volkswagena ze znaczkiem GTI od lat fascynują tych kierowców, którzy nawet od niewielkiego, miejskiego auta oczekują przyjemności z jazdy

Już na pierwszy rzut oka widać, że to nie jest klasyczna ,,Polówka". Obniżone o 15 mm zawieszenie, charakterystyczne zderzaki, osłona chłodnicy i reflektory z czerwonym paskiem, większe progi, tylny spojler czy 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Do tego sportowe, podwójne końcówki układu wydechowego i ten dźwięk.

Ale najważniejsze schowane zostało pod maską. Nowe Polo GTI napędzane jest silnikiem 1.8 TSI, osiągającym moc 192 KM, czyli o 12 KM więcej niż w dotychczas oferowanym modelu. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 236 km/h.

Co ciekawe, pod względem przyspieszenia, różnica w porównaniu z wyczynowym Polo R WRC wynosi jedynie 0,3 sekundy! Jak widać udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata to nie tylko pasmo sukcesów niemieckiej firmy (po dwa tytuły zdobyte w klasyfikacji kierowców i producentów), ale również szybka adaptacja najnowszych technologii do seryjnych modeli Volkswagena.

Maksymalny moment obrotowy silnika GTI to 320 Nm (w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów). Jednak ręczna skrzynia pojawi się w sprzedaży w Polsce później, na początek w ofercie znajdzie się model z 7-biegową przekładnią DSG.
Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,6 litra na 100 km dla wersji ze skrzynią DSG i 6 litrów na 100 km dla Polo GTI z przekładnią manualną.

Do wyposażenia seryjnego należy m.in. sportowe zawieszenie, ale miłośnicy dynamicznej jazdy mogą doposażyć auto w zawieszenie Sport Select z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami oraz Sport Performance Kit, który za pomocą przycisku umożliwia wybór bardziej sportowych ustawień różnych parametrów.

Oprócz tego nowe Polo GTI zostało seryjnie wyposażone w elektroniczny układ kontroli stabilności toru jazdy ESC, którego sposób działania można zmienić w zależności od dynamiki jazdy. We wnętrzu samochodu pojawiła się wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, znana z Golfa GTI, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i sportowe fotele.

Oryginalną stylistykę kabiny uzupełnia zestaw wskaźników GTI i czarna podsufitka. Do wyposażenia seryjnego należy także system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, układ automatycznego hamowania po zderzeniu i czujniki parkowania.

Nowe Polo GTI oferowane jest w cenie od 85 590 zł, pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec stycznia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski