Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rządowe plany jednak bez S7 w Małopolsce

Grzegorz Skowron
Fot. Archiwum
Kontrowersje. Jest projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Nie ma w nim małopolskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Są za to kolejne trasy szybkiego ruchu w okolicy Wrocławia, Gdańska oraz Warszawy.

Dokument określający, które inwestycje drogowe będą finansowane w najbliższych latach został zawieszony na stronie internetowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

CZYTAJ TAKŻE: Brak S7 w rządowych planach to pomyłka?

Znalazła się w niej budowa brakujących odcinków drogi ekspresowej S7, ale tylko między Gdańskiem a Płońskiem oraz od Warszawy do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Kolejnych fragmentów biegnących w kierunku Krakowa, a także na Podhale nie ma w pokazanym wykazie inwestycji.

Jak informowaliśmy wczoraj, wokół S7 w Małopolsce toczy się niezrozumiała gra. Marszałek województwa Marek Sowa zapewniał wielokrotnie, że ta droga będzie mieć gwarancje finansowe, bo została wpisana do kontraktu terytorialnego, czyli umowy między rządem a samorządem regionalnym z gwarancjami dla finansowania najważniejszych inwestycji. Ale choć kontrakt dla Małopolski został wynegocjowany we wrześniu, rząd nadal go nie zatwierdził. Teraz okazuje się, że w projekcie programu drogowego nie ma S7.

Wczoraj przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości wysłali list do premier Ewy Kopacz oraz minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z apelem o uwzględnienie w planach rządowych najważniejszych dróg, a więc także S7.

– Gdy w innych regionach Polski inwestycje drogowe o strategicznym znaczeniu są realizowane, Małopolska wciąż jest traktowana jak region prowincjonalny, który jest notorycznie pomijany przy podziale środków na budowę autostrad, dróg ekspresowych i krajowych – podkreśla poseł PiS Andrzej Duda.

Nie wiadomo, czy w rządowym programie budowy dróg na lata 2014-2020 znajdą się jakieś obwodnice w Małopolsce. W projekcie uchwały, który jest dostępny na portalu kancelarii premiera, mowa jest o 35 takich inwestycjach, ale nie są one wymienione.

– Udało się wywalczyć gwarancje dla obwodnicy Zatora, Zabierzowa, Dąbrowy Tarnowskiej i Nowego Sącza – informował we wrześniu marszałek Marek Sowa. Chodziło mu wtedy także o kontrakt terytorialny, którego do tej pory rząd nie zatwierdził.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski