Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kredyt na samochód w firmie – dopłaty unijne do ekologicznych samochodów już w Polsce

materiał powstał przy współpracy z Toyota.pl
Toyot
Toyot
Ekologiczne rozwiązania towarzyszą nam coraz częściej w codziennym życiu. To trend, który szczególnie rozwija się w motoryzacji i ma związek z coraz bardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin.

Pożyteczna i powszechna ekologia

Ze względu na unijne dyrektywy w zakresie emisji szkodliwych substancji producenci wciąż pracują nad zmniejszaniem zużycia paliwa.

Poszczególne koncerny motoryzacyjne prowadzą rozwój w różnych kierunkach – jedne udoskonalają silniki spalinowe, inne upowszechniają auta elektryczne. Rozwiązaniem, które łączy zalety obu podejść, jest technologia hybrydowa. Napęd hybrydowy Toyoty, wprowadzony na rynek jeszcze w latach 90., dzięki nieustannym pracom badawczym i rozwojowym jest wciąż najnowocześniejszą ekologiczną technologią na rynku, dającą najwięcej wymiernych korzyści użytkownikowi.

Dopłaty UE na Toyoty i Lexusy o niskiej emiji spalin

Technologia hybrydowa jest szczególnie warta uwagi za sprawą dostępnego od września 2014 roku programu dopłat unijnych na zakup nowych samochodów Toyoty i Lexusa. Dopłata będzie wynosić 9% wartości kredytu na zakup nowego pojazdu. O dofinansowanie wymiany pojazdów na nowe mogą starać się małe i średnie firmy, które zaciągną na samochód kredyt w Deutsche Banku. Dodatkowym warunkiem uzyskania dopłat unijnych jest zmniejszenie emisji CO2 w stosunku do dotychczas używanego pojazdu o minimum 20%.

To łatwe w przypadku zakupu auta hybrydowego. Dzięki nowoczesnej technologii, łączącej zalety niedoładowanego silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym, takie pojazdy osiągają świetne wyniki pod względem ekonomiki eksploatacji. A mniej zużytej benzyny to także niższa emisja CO2. Przykładowo, Toyota Yaris Hybrid z 2014 roku emituje o 32% mniej CO2 niż pięcioletni Yaris z silnikiem Diesla (1.4 D-4D) i aż o 64% mniej niż sportowa wersja benzynowa (1.8 VVT-i) z 2009 roku.

Korzyści z eksploatacji auta hybrydowego

W jaki sposób osiągana jest tak znaczna różnica i co decyduje o wysokiej ekonomice eksploatacji hybrydy? Przede wszystkim odzyskiwanie przez silnik elektryczny energii podczas hamowania, która w klasycznym samochodzie rozpraszana jest w postaci ciepła. Energia ta jest magazynowana i używana ponownie do rozpędzania samochodu bądź jazdy z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego.

Używanie energii elektrycznej jest szczególnie korzystne podczas jazdy w korku, gdzie auta nieustannie hamują i ruszają. Przy takiej jeździe pracuje głównie silnik elektryczny. Dodatkowo, silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową w tych momentach, gdy jej praca jest niewydajna i pochłania dużo paliwa. Tym sposobem silnik elektryczny umożliwia poprawienie charakterystyki silnika benzynowego.

Dodatkowo, współpraca dwóch silników pozwala na podniesienie łącznej mocy, dzięki czemu nie trzeba wykorzystywać zawodnych i nieekonomicznych turbodoładowanych silników benzynowych. Silnik benzynowy w aucie hybrydowym jest niewysilony i nieskomplikowany. To powoduje, że jest bardziej niezawodny.

Hybrydy Toyoty są tańsze w serwisowaniu również za sprawą mniejszego skomplikowania układu i braku wielu części, które w klasycznych autach szybko się zużywają – np. sprzęgła czy alternatora.

Ulgi ekologiczne w Polsce i na zachodzie Europy

Hybrydy są pojazdami wysoko cenionymi w krajach rozwiniętych. Na przykład w Japonii hybrydy stanowią połowę sprzedaży samochodów osobowych Toyoty. Na rynku europejskim jest to 20%. W państwach Europy Zachodniej właściciele samochodów przyjaznych środowisku mogą liczyć na ulgi podatkowe, dopłaty do zakupu takiego pojazdu lub zwolnienia z opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej.

W Polsce w niektórych miastach hybrydy mogą parkować za darmo lub też wjeżdżać do stref, w których ruch motorowy jest ograniczony. Poza tym jednak kierowcy ekologicznych samochodów nie mogą liczyć na wsparcie rządu czy władz lokalnych. Jednak od września dzięki współpracy Toyoty i Deutsche Banku polskie przedsiębiorstwa mogą wrzeszcie nabyć auto ekologiczne i skorzystać na nim co najmniej potrójnie: raz poprzez dopłatę unijną, drugi poprzez zmniejszone zużycie paliwa i tym samym niższe koszty codziennej eksploatacji, a trzeci poprzez odmłodzenie floty swoich pojazdów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Kredyt na samochód w firmie – dopłaty unijne do ekologicznych samochodów już w Polsce - Dziennik Polski

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski