Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radni SLD oczekują organizacji drugiego przetargu na trasę W-Z

Agnieszka Magnuszewska
Radni SLD twierdzą, że drugi przetarg na rozbudowę i modernizację trasy W-Z może urealnić stawki proponowane przez oferentów
Radni SLD twierdzą, że drugi przetarg na rozbudowę i modernizację trasy W-Z może urealnić stawki proponowane przez oferentów Krzysztof Szymczak
Miały być 2 tygodnie, minęły 4 i nic. Dodatkowych 114 mln zł na trasę W-Z Łódź jeszcze nie dostała, więc przetarg na modernizację retkińskiego odcinka, rozbudowę widzewskiego oraz budowę systemu sterowania ruchem na całej długość trasy W-Z nadal nie jest rozstrzygnięty. Dlatego radni SLD domagają się natychmiastowego unieważnienia przetargu ze stycznia i ogłoszenia nowego.

- Nie ma żadnej gwarancji, że otrzymamy te 114 mln zł, dlatego trzeba podjąć konkretne decyzje. Na sesji 23 kwietnia zaprezentujemy nasz apel-stanowisko, w którym zwracamy się do prezydent Łodzi o niezwłoczne ogłoszenie kolejnego przetargu. Liczymy, że większość radnych nas poprze - mówi Tomasz Trela, radny SLD.

- Konsultowaliśmy się z innymi samorządami. Wszystkie mówiły, że w sytuacji gdy stawki zaproponowane w przetargu są za wysokie, należy go unieważnić i ogłosić nowy - dodaje Jarosław Berger, radny SLD.

Radni SLD chcą, by prezydent Hanna Zdanowska zaprezentowała na poświątecznej sesji całą korespondencję dotyczącą unijnego dofinansowania do trasy W-Z, prowadzoną z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju oraz wcześniejszymi resortami decydującymi o tej sprawie. Mowa o okresie od 11 września 2013 r. do 8 kwietnia 2014 r.

- 8 kwietnia otrzymaliśmy pismo od Centrum Unijnych Projektów Transportowych informujące, że od grudnia 2013 roku władze miasta nie złożyły żadnego innego wniosku o dofinansowanie, ani też nie prowadziły korespondencji w tej sprawie - tłumaczy Jarosław Berger. - Rada Miejska nie może opierać się tylko na tym, co prezydent Łodzi usłyszała od ministra na korytarzu. Bo ponoć tak została przekazana informacja, że dodatkowe pieniądze na trasę W-Z będą - dodaje Tomasz Trela.

Z wyliczeń radnych wynika, że gdyby nowy przetarg ogłoszono tuż po świętach, wykonawców dalszych odcinków trasy W-Z można byłoby wyłonić we wrześniu.

- Jeżeli oferentom będzie zależało na uzyskaniu zlecenia, to nie zaproponują tak wygórowanych cen, jak w obecnym przetargu. Zamiast 30 proc. zarobią 10 proc. - mówi Tomasz Trela. - Obawiamy się sytuacji, gdy miasto będzie musiało jeszcze więcej dokładać do trasy W-Z, bo ministerstwo zamiast 114 mln zł da tylko 70 mln zł. Wtedy Hanna Zdanowska poprosi radnych o dodatkowe pieniądze, tak jak było w przypadku remontu Inflanckiej, gdy zabrakło 10 mln zł - dodaje radny SLD.

W umowie na unijne dofinansowanie zapisano, że W-Z ma kosztować 632 mln zł, w tym Unia miała dać 320 mln zł. Koniec budowy planowany jest na październik 2015 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki