18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nierówne traktowanie szkół

Redakcja
Małgorzata Jantos Fot. Andrzej Banaś
Małgorzata Jantos Fot. Andrzej Banaś
Rozmowa z MAŁGORZATĄ JANTOS, wiceprzewodniczącą Rady Miasta Krakowa, o opóźnieniach w przekazywaniu dotacji szkołom niesamorządowym.

Małgorzata Jantos Fot. Andrzej Banaś

- Dyrektorzy szkół zgłaszają się do Pani ze skargami w sprawie opóźnień dotacji z budżetu miasta?

- Od wielu miesięcy mam zgłoszenia od dziesiątek szkół o dramatycznej sytuacji tych placówek. Dlatego postanowiłam zorganizować spotkanie z dyrekcją szkół niesamorządowych, zaprosić na to spotkanie urzędników i władze miasta.

- Czemu ma**służyć to spotkanie? **

- Chcę, aby przedstawiciele jednej i drugiej strony powiedzieli, jakie są ich oczekiwania w tej sprawie. Wszyscy muszą się dowiedzieć, na co mogą liczyć, a z czym mogą być problemy. Niektóre placówki czekają dłużej niż pozostałe nawypłaty pieniędzy, nawet tych, które są przekazywane zrządu ipowinny być wypłacane natychmiast potym, jak samorząd je dostaje.

- Gmina je zaniedbuje?

- Traktuje się je inaczej, niż szkoły prowadzone przez samorząd, aprzecież one wszystkie zajmują się naszymi krakowskimi uczniami. Nawiasem mówiąc badania wskazują nato, że szkoły niesamorządowe cieszą się wzrastającą popularnością. Dlaczego tak jest - to temat naosobną analizę. Potylu latach popolskiej transformacji wciąż placówki prowadzane przez inne podmioty mają trudniejszą sytuację. Niektórzy urzędnicy być może chcieliby wrócić dosytuacji, kiedy wszystko było państwowe, no może zwyjątkiem powrotu dosklepów prowadzonych tylko i**wyłącznie przez państwo.

- Jak można rozwiązać problem opóźnień?

- Teraz nie jestem wstanie odpowiedzieć nato pytanie. Właśnie wtym celu zorganizowane jest spotkanie zprzedstawicielami szkół. Pora sobie odpowiedzieć napytanie, czy miastu zależy nakształceniu dzieci w tych placówkach.

- Jakie konsekwencje mogą mieć opóźnienia w**przekazywaniu pieniędzy?**

- Opóźnienia mogą spowodować, że szkoły niesamorządowe nie będą mogły funkcjonować zpowodów problemów finansowych. Chcemy się dowiedzieć, dlaczego nierówno traktuje się podmioty realizujące zadania gminy. Dlaczego stosuje się wmyśleniu urzędników kategorie dzielące dzieci na"nasze", awięc gminne i"nie nasze", czyli te uczęszczające doszkół prowadzonych przez inne podmioty. Dlaczego urząd idzie wpoprzek oczekiwań rodziców, którzy wybierają taką edukację dla swoich dzieci? Być może część odpowiedzi uzyskamy wponiedziałek, 1 października.

Rozmawiała

Aleksandra Sibistowicz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski