MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lanosy do wymiany

P
Technologię fosforanowania powierzchni blachy, czyli przygotowania jej do położenia lakieru, przygotowała firma Henkel. Przedstawiciele obu spółek ustalili, że wspólnie pokryją koszty wymiany samochodów . Nie chcieli jednak ujawnić ile one wyniosą. Lanos w wersji podstawowej kosztuje 32.500 zł. Krzysztof Jakubiak z polskiej spółki Henkla powiedział, że część kosztów związanych z wymianą aut, które przypadną na firmę Henkel, pokryje za nich ubezpieczenie. Nie ujawnił, która firma ubezpiecza Henkla. Zdzisław Kinsner, dyrektor do spraw jakości w Daewoo-FSO powiedział, że wada lakiernicza nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy samochodem. "Usterka ujawnia się dopiero po głębokim zarysowaniu lakieru, który złuszczając się odpada od nadwozia" - powiedział. Około 3 tys. lanosów z tą wadą nie zostało sprzedanych. "W autach tych wymienimy źle pomalowane części nadwozia i skierujemy je ponownie do sprzedaży, oczywiście z odpowiednią zniżką" - dodał Kinser. Nie powiedział, ile będzie ona wynosić.

     Jak już informowaliśmy Daewoo-FSO wymieni 8.558 samochodów lanos, wyprodukowanych pomiędzy styczniem a kwietniem 1999 roku, na nowe auta z powodu usterek lakierniczych.
     Przedstawiciele Daewoo-FSO poinformowali, że samochody z wadliwej serii będą wymieniane od ręki u dealerów. Jeśli okaże się, że odpowiedni model trzeba będzie sprowadzić z fabryki, wymiana potrwa do dwóch dni. "Wszystkie dodatkowe akcesoria przełożymy na nasz koszt" - zapewnił Janusz Gocłowski, dyrektor pionu serwisu Centrum Daewoo. W samochodach, które zostaną przejęte od klientów, Daewoo-FSO wymieni wadliwe części nadwozia (drzwi, pokrywy silnika, bagażnika i błotniki), następnie zostaną one sprzedane z bonifikatą, jako pojazdy używane. Wolfgang Krey, wiceprezes Automotive World Henkel Surface Technologies poinformował, że usterka nie powtórzy się. Dodał, że technologia opracowana dla Daewoo-FSO jest najnowszą spośród przygotowanych przez spółkę. "Stosowanie jej ogranicza emisję szkodliwych dla środowiska substancji" - powiedział. Przypomniał, że obecnie co trzecie nadwozie samochodowe na świecie przygotowywane jest do lakierowania w oparciu o technologię firmy Henkel. Roczne obroty Henkla wynoszą ok. 21 mld DEM.
(P)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski