W Kętach
Uroczystość zgromadziła m. in. przedstawicieli krakowskiego Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S. A., Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie, samorządu gminy Kęty i powiatu wadowickiego. Obecny był również poseł Paweł Graś.
Remont mostu kosztował 1 mln 311 tys. zł. - Wsparcie ze strony samorządowców znacznie ułatwiło pozyskanie tych środków - mówił wczoraj zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu Henryk Gil. - Przeprowadzone prace pozwalają obecnie pociągom jeździć tą linią z prędkością 50-60 km/h. W tej chwili bez zasadniczych robót zwiększyć już jej nie można.
Powódź w 2001 roku całkowicie zniszczyła filar nr VI mostu na Sole, spowodowała pęknięcie filara nr VII i częściowe uszkodzenie filara nr VIII. Oprócz odbudowy i napraw filarów prace przy moście obejmowały również odbudowę układu torowego, malowanie konstrukcji mostu, a także przeniesienie koryta Soły. Dla ruchu kolejowego most będzie udostępniony od 1 lutego. Do tego czasu, podobnie jak to miało miejsce dotąd, komunikację zastępczą będą prowadzić autobusy Międzygminnego Zakładu Komunikacyjnego w Kętach.
Przywrócenie ruchu na moście nie oznacza jeszcze rozwiązania wszystkich problemów związanych z komunikacją kolejową na linii 117. Samorząd gminy Kęty stara się o remonty stacji kolejowych, a także o przywrócenie przejazdu strzeżonego w Kętach Podlesiu.
- Obecnie nie jesteśmy w stanie przywrócić przystanku - informował Henryk Gil. - Przejazd natomiast spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa przy obopólnym poszanowaniu znaków. Jeżeli dołożyłby się urząd gminy, czy też inny sponsor, możliwe byłoby zainstalowanie automatycznego zabezpieczenia. Sami nie jesteśmy w stanie tego zrobić.
(PIM)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?