Remont ulicy Grzegórzeckiej. Będą mniejsze utrudnienia

Remont ulicy Grzegórzeckiej. Będą mniejsze utrudnienia

Piotr Tymczak

Dziennik Polski 24

Remont ulicy Grzegórzeckiej. Będą mniejsze utrudnienia

©Andrzej Banaś

Komunikacja. Oburzenie krakowian spowodowało, że dyrektor zarządu dróg w ciągu jednego dnia tak poprawił plany remontu na ul. Grzegórzeckiej, aby uciążliwości były mniejsze.
Remont ulicy Grzegórzeckiej. Będą mniejsze utrudnienia

©Andrzej Banaś

Wczoraj zaalarmowaliśmy, że do Krakowa nadciąga komunikacyjny koszmar. Po medialnej burzy i fali krytyki ze strony mieszkańców szybko okazało się, że w urzędzie można jednak tak zaplanować remont torowiska na ul. Grzegórzeckiej, aby wiązało się to z mniejszymi utrudnieniami dla pasażerów i kierowców.

W środę pracownicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawili harmonogram, który zakładał, że w związku z wymianą szyn przez dwa tygodnie, (31 lipca - 13 sierpnia), ul. Grzegórzecką nie będą jeździć nie tylko tramwaje, ale też autobusy i samochody.

Wczoraj ZIKiT poprawił harmonogram. Okazało się, że ul. Grzegórzecka będzie wyłączona z ruchu, ale w krótszym czasie i na odcinkach. Po pierwsze, prace zostały przesunięte o tydzień. Rozpoczną się 9 sierpnia od robót przygotowawczych. Prace budowlane, wymagające wprowadzenia objazdów, wystartują 12 sierpnia. Największe utrudnienia będą w pierwszym etapie, który potrwa od 12 do 15 sierpnia. Wtedy zamknięty zostanie odcinek od ul. św. Łazarza do ul. Śniadeckich. Ten okres nie został wybrany przypadkowo, bowiem obejmuje weekend (12, 13 sierpnia) i świąteczny dzień (15 sierpnia).

W kolejnym etapie (16-21 sierpnia), ulica zostanie zamknięta na odcinku od ul. Rzeźniczej do ul. Chodkiewicza. Wykonawca zadeklarował, że o ile pozwoli na to bezpieczeństwo, w tym etapie będzie czasowo udostępniał przejazd dla aut.

Co się więc stało, że w ciągu dnia można było tak wszystko zmienić, aby uciążliwości okazały się mniejsze? ZIKiT wydał komunikat, w którym poinformował, że dyrektor tej jednostki Andrzej Mikołajewski, wspólnie z Wiesławem Nowakiem, prezesem firmy ZUE, czyli wykonawcy prac, „po dogłębnym przeanalizowaniu harmonogramu i planu robót” zdecydowali o korekcie. Michał Pyclik z ZIKiT wyjaśnił nam, że początkowo urzędnikom wydawało się, iż przygotowali bardzo dobre rozwiązanie. Wczoraj do akcji wkroczyli dyrektor z prezesem i nie polegali już na pracownikach, tylko sami opracowali nową strategię działania. - Doszli do wniosku, że wszystko można poprawić dla lepszego komfortu mieszkańców. Udało się znaleźć lepsze rozwiązanie. Cieszymy się z tego - zaznacza Michał Pyclik.

Na ul. Grzegórzeckiej trwają już prace związane z gigantyczną inwestycją kolejową, polegającą na dobudowie torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. W jej ramach rozbudowany zostanie wiadukt przy Hali Targowej. W związku z tym ruch tramwajowy został zablokowany do końca września. W ZIKiT zgodzili się na to, ale zapewniali, że pozostanie przejazd dla autobusów i aut. Potem wymyślili, że skoro nie jeżdżą tramwaje, to jest okazja na remont szyn. Do tego na jezdniach trzeba ustawić dźwigi, odpowiedzialne za przenoszenie płyt, więc ruch musi być wstrzymany. Problem w tym, że wyłączone z ruchu jest już m.in. skrzyżowanie ul. Basztowej z ul. Lubicz oraz jeden z tuneli pod rondem Grunwaldzkim. Dodatkowe zamknięcie ul. Grzegórzeckiej to piętrzenie utrudnień. Zaproponowane nowe rozwiązanie dla inwestycji ZIKiT powinno jednak sprawić, że miasto nie stanie w korkach.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura - odcinek 14

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto




Czytaj także

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czas na wspólną akcję

    Whymeagain (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    To pokazuje, że wszystkie inne remonty też można było zrobić sprawniej. Na budowach dróg raczej nie widuję ekip wieczorami.
    Zikitu nie zlikwidujemy, ale trzeba wywierać presję.
    I tu apel do...rozwiń całość

    To pokazuje, że wszystkie inne remonty też można było zrobić sprawniej. Na budowach dróg raczej nie widuję ekip wieczorami.
    Zikitu nie zlikwidujemy, ale trzeba wywierać presję.
    I tu apel do mediów - prześladujcie ich wszędzie, tak żeby nawet wymiana 10 m kwadratowych powodowała u nich obawę, co o nich napiszą
    A do nas wszystkich - uwaga od czytelników Gościa niedzielnego po fanów Trybuny - wywierajcie presję na swoje media lokalne. Niech wiedzą, co jest dla mieszkańców ważne i niech właśnie tym się zajmują, a nie polityką. To się może udać, a byłoby cenne, bo dziś trudno zrobić coś dobrego razem.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zwolnic miernoty natychmiast

    krakowianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Pseudo pracowników którzy przygotowali pierwotny plan zwolnić dyscyplinarnie jeszcze dzisiaj. Z zakazem pracy tych szkodników w instytucjach miasta dożywotnio


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do paki ich

    go4 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Ta część ZIKiT działa najgorzej i sprawiaja krakowianom największe trudności komunikacyjne.

    Czy to prawda ,że w ZIKiT pracuje prawie 500 osób ???????????????????????????????????

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyli w Zikicie niepotrzebni sa tak zwani fachowcy

    Burmistrz Nowej Huty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    wystarczy jeden dyrektor a pomoga mu mieszkancy znajacy potrzeby miasta.Natomiast pracownikow tej spolki odeslac w pakiecie do urzedow pracy- niewykluczone ze dostana jakis zasilek

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Całe zło to ZIKiT

    krak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Który nie potrafi ustalić harmonogramu prac remontowych aby były one jak najmniej odczuwalne przez mieszkańców . Brak kompetencji i buta urzędników.....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ignorancja ZIKIT

    ! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Z tego wynika, że wszystkim problemom komunikacyjnym w Krakowie winni są ograniczeni pracownicy ZIKITU i ja się z tym zgadzam. Proponuję, aby Pan dyrektor zrobił z tą gawiedzią porządek bo inaczej...rozwiń całość

    Z tego wynika, że wszystkim problemom komunikacyjnym w Krakowie winni są ograniczeni pracownicy ZIKITU i ja się z tym zgadzam. Proponuję, aby Pan dyrektor zrobił z tą gawiedzią porządek bo inaczej będzie sam odpowiadał za karygodne przedsięwzięcia swojej ekipy. I nie chodzi tylko o Grzegórzecką.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama