Pociąg ze Skawiny do Krakowa dojedzie w 20 minut. Za trzy...

Pociąg ze Skawiny do Krakowa dojedzie w 20 minut. Za trzy lata

Grzegorz Skowron

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Pociąg ze Skawiny do Krakowa dojedzie w 20 minut. Za trzy lata

©Archiwum

Kolej. Ponad 200 mln zł będzie kosztować przebudowa linii kolejowej między przystankiem Bonarka w Krakowie a Podporami Skawińskimi.
Pociąg ze Skawiny do Krakowa dojedzie w 20 minut. Za trzy lata

©Archiwum

Wczoraj przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisali umowę z wykonawcami tej inwestycji. Za projekty i ich realizację odpowiada firma Swietelsky.

Przebudowa odcinka Bonarka - Podbory Skawińskie to element większego programu inwestycyjnego, obejmującego linię kolejową Kraków - Oświęcim. Ale ten pierwszy odcinek ma szczególne znaczenie dla rozszerzenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej - jak będzie gotowy, podmiejskie pociągi kursujące z Miechowa do Krakowa pojadą dalej w kierunku Skawiny.
Podróż ze Skawiny na Dworzec Główny PKP w Krakowie potrwa ok. 20 minut. To dobra wiadomość, ta gorsza - stanie się to możliwe dopiero za trzy lata, bo tyle potrwa przebudowa torów, peronów, mostów, wiaduktów i przejazdów kolejowo-drogowych.

W trakcie prowadzenia inwestycji mają kursować pociągi ze Skawiny do Krakowa, choć często będą jeździć tylko po jednym torze, co wydłuży podróż. Można się też spodziewać czasowych wyłączeń z ruchu na całej linii, a wtedy trzeba będzie korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

Ale gdy wszystkie prace dobiegną końca, pociągi na tej trasie powinny zapełnić się pasażerami, którzy będą mogli wsiąść do szynobusów nie tylko na obecnie istniejących przystankach, ale także na dwóch nowych - Kraków Opatkowice (w rejonie ul. Macieja Dębskiego) oraz Skawina Jagielnia (przy osiedlu TBS na ul. Pachla).

Poprawie komfortu podróżowania koleją w aglomeracji krakowskiej służą też inne inwestycje, np. dobudowa drugiej pary torów między Dworcem Głównym a Płaszowem oraz budowa łącznicy kolejowej między Zabłociem a Krzemionkami. Koszty krakowskich projektów kolejowych to 4 mld zł.

WIDEO: Elektroniczne dowody osobiste już funkcjonują. Na początek w czterech miastach

Źródło: Agencja Informacyjna Polska Press, x-news

Czytaj także

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Piszcie DOKŁADNIE: "za 3 lata i 20 minut"

    wladek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nieprecyzyjny artykuł. W tytule dodałem uściślenie: "za 3 lata i 20 minut". Żeby nie było wątpliwości.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    20 minut?

    Realista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Kto dokładnie podpisuje się pod tymi 20 minutami za trzy lata? Bo mam jakieś dziwne wrażenie że w praktyce pasażerowie będą jechać ze Skawiny do Krakowa Głównego w pół godziny za 6 lat.... i do...rozwiń całość

    Kto dokładnie podpisuje się pod tymi 20 minutami za trzy lata? Bo mam jakieś dziwne wrażenie że w praktyce pasażerowie będą jechać ze Skawiny do Krakowa Głównego w pół godziny za 6 lat.... i do tego co spodziewam się odjazdów nie częściej niż raz na godzinę. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    20 minut

    asdf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Juz teraz pociag ze Skawiny do Krakowa Plaszowa jedzie 20 minut, a po oddaniu do uzytku łącznicy - zamiast do Płaszowa pojedzie do Glownego - wiec tez 20 minut.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    S

    S (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Podbory!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Redaktorzyna Grzegorz Skowron

    troll (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Sam jesteś PODPORA Skawińska

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama