Od Nowego Roku tramwaje mają

Od Nowego Roku tramwaje mają kursować po Krakowie częściej

Zdjęcie autora materiału
Arkadiusz Maciejowski

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Od Nowego Roku tramwaje mają  kursować po Krakowie częściej

©Andrzej Banas / Polska Press

Urzędnicy nie mogą zdecydować się, czy kursy mają odbywać się co 6 i 12 czy co 7,5 i 15 minut. A radni mają swoje wątpliwości
Od Nowego Roku tramwaje mają  kursować po Krakowie częściej

©Andrzej Banas / Polska Press

Pracownicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapewniają, że zapowiadana od sześciu lat i ciągle przekładana rewolucja w krakowskiej komunikacji miejskiej w końcu się rozpocznie. Jak udało nam się dowiedzieć, od Nowego Roku chcą przeprowadzić tzw. remarszrutyzację, czyli zmianę siatki połączeń tramwajowych w Krakowie. Wciąż jest jednak wiele niewiadomych a radni miejscy mają swoje wątpliwości.

Pozostało jeszcze 92% treści

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł:

Masz dostęp? Zaloguj się

Czytaj także

    Komentarze (14)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaj 52 co 5 minut

    krak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    52 powinien kursować co 5 minut - tak jak dawniej.
    Dlaczego tramwaj w tunelu jedzie 30 km/h, jeśli można tam jechać 60 km/h ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przyspieszyć tramwaje !

    Trzeba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

    Na linii 50 zlikwidować przystanki - Biezanowska, Lipska, Szpital Narutowicza, naprawdę, na tych przystankach mogą zatrzymywać się zwykle linie tramwajowe i tymi można sobie podjechać jeden...rozwiń całość

    Na linii 50 zlikwidować przystanki - Biezanowska, Lipska, Szpital Narutowicza, naprawdę, na tych przystankach mogą zatrzymywać się zwykle linie tramwajowe i tymi można sobie podjechać jeden przystanek na 50 tke. O 3 - 4 minuty skróci się czas przejazdu z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Idiotyczny pomysł!

    abaqus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Zarówno Biezanowska jak i Lipska to węzły przesiadkowe.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Meissnera

    as (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    a Meissnera i Lema dalej jezdzi jeden autobus co pol godziny, dramat

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    marnotrastwo

    Kontrrew (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Dla ubeków poprzesuwali i potworzyli linie (np 139,192), i jeżdzą przez ugory co 7 minut!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tytuł

    POL (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    A autobusy, i korki przez nadmiar samochodów osobowych?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaje co 6 i 12 minut

    Burmistrz Nowej Huty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    to optymalna czestotliwosc kursowania w szczycie a poza szczytem i dni wolne od pracy co 12 i 24 minuty z nastepujacymi korektami siatki polaczen.Oto one
    Linie 7,12,16 i 23 do likwidacji
    Linie...rozwiń całość

    to optymalna czestotliwosc kursowania w szczycie a poza szczytem i dni wolne od pracy co 12 i 24 minuty z nastepujacymi korektami siatki polaczen.Oto one
    Linie 7,12,16 i 23 do likwidacji
    Linie 3,4,8,18,50 i 52 co 6 minut a pozostale co 12 minut w szczycie
    Optymalizacja tras nastepujacych linii tramwajowych
    1 Salwator do Mistrzejowic
    4 Bronowice Male do Os.Piastow
    5 Wzgorza K. przez Kombinat i ul.Mogilska do Krowodrzy Gorki
    6 Nowy Biezanow Salwator
    14 Wzgorza K. przez Kombinat i Rondo Grzegorzeckie do Bronowic
    52 Czerwone Maki przez Rondo Mogilskie i ul.Kocmyrzowska do Wzgorza K.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Już teraz tramwaje świecą pustkami i blokują ruch autobusom.

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 8

    Na niektórych liniach tramwaje świeca pustkami (np. nie wyobrażam sobie 10-ki czy 2-ki kursującej stale co 12 minut, gdyż już przy 20-minutowych częstotliwościach jeżdżą puste składy) oraz poważnie...rozwiń całość

    Na niektórych liniach tramwaje świeca pustkami (np. nie wyobrażam sobie 10-ki czy 2-ki kursującej stale co 12 minut, gdyż już przy 20-minutowych częstotliwościach jeżdżą puste składy) oraz poważnie utrudniają ruch autobusom. Ten głupi priorytet dla tramwajów kosztem autobusów (powinien być na światłach tylko tam, gdzie NIE kursują autobusy a nigdy kosztem autobusów) skutkuje tym, że jadący jeden za drugim tramwaj generuje sobie zielone (kosztem autobusów) i blokuje przejazd z kolizyjnego kierunku nieraz na kilkanaście minut a nawet dłużej. Te priorytet dla zbyt często jeżdżących tramwajów doprowadzają do paraliżu miasta. Lepiej niech zwiększą częstotliwość kursowania AUTOBUSÓW a tramwaje - do piachu!!! Nawet bym zredukował linię 52 do 10 minut na stałe, 7-ka -zmienić trasę (na Grzegórzecką a nie Lubicz, ponieważ w grudniu na Lubicz wrócą autobusy), 20-ka-zredukować poza szczytem do 20 minut itd. A w przypadku autobusów podstawową częstotliwością powinno być 10 minut w dzień roboczy, 15 w sobotę, 15 lub 20 -w zależności od linii - w niedzielę. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nigdy

    abaqus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Autobus to się nadaje do jazdy na podmiejskie miejscowości, ale po Krakowie powinny znikać. Tramwaje są znacznie szybsze, pojemniejsze, bardziej komfortowe. Zanim autobus ruszy zostawiając za sobą...rozwiń całość

    Autobus to się nadaje do jazdy na podmiejskie miejscowości, ale po Krakowie powinny znikać. Tramwaje są znacznie szybsze, pojemniejsze, bardziej komfortowe. Zanim autobus ruszy zostawiając za sobą kłąb spalin to tramwaj jest już na sąsiednim skrzyżowaniu.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    są autobusy elektryczne!!! I bardziej ekologiczne

    dr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Niż tramwaje. Bo przypomnę Ci że pojazd który wytwarza nadmierny hałas jest szkodliwy dla środowiska.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wiesz o czym piszesz!

    abaqus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Pogadaj sobie z jakimkolwiek kierowcą rezerw. Nie ma dnia by jakiś autobus elektryczny nie "klęknął" i nie trzeba było za niego wysyłać rezerwy. Nie ma dnia! To jest jedynie propagandowa zagrywka....rozwiń całość

    Pogadaj sobie z jakimkolwiek kierowcą rezerw. Nie ma dnia by jakiś autobus elektryczny nie "klęknął" i nie trzeba było za niego wysyłać rezerwy. Nie ma dnia! To jest jedynie propagandowa zagrywka. Gdyby naprawdę chcieli zrobić autobusy elektryczne to poszliby w trolejbusy, jak w Trójmieście.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaje popierane są przez słoików, którzy

    dr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

    Na codzień mieli wyłącznie do dyspozycji pksy i po przeprowadzeniu się do miasta jest to dla nich nowość i co dziwne wyznacznik luksusu ???

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Krakoskie" problemy, krakoski Prezydent na niby

    KRK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Jaśnie panujący rozpoczyna kampanię wyborczą. Nie ma rzeczy, której JM Wam nie obieca.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podpowiedź

    Dla radnych (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Przykład Warszawy
    metro* co 2 minuty / szczyt
    tramwaje magistralne co 4 minuty/szczyt
    tramwaje główne co 8 minut/szczyt
    autobusy co 10, 15, 20 minut
    Jak dla Krakowa takt dla tramwajów co 6 i...rozwiń całość

    Przykład Warszawy
    metro* co 2 minuty / szczyt
    tramwaje magistralne co 4 minuty/szczyt
    tramwaje główne co 8 minut/szczyt
    autobusy co 10, 15, 20 minut
    Jak dla Krakowa takt dla tramwajów co 6 i 12 minut jest optymalny a dla autobusów takt co 8 i 15 minut w szczycie.
    Natomiast skoro nie ma metra w Krakowie to linie tramwajowe 50 i nowa 51 dublująca ją (Biezanow - Dworzec Towarowy) powinny jeździć co 4 minuty w szczycie i powinny być zlikwidowane 3 przystanki aby je przyspieszyć "Biezanowska", "Lipska" i "Szpital Narutowicza". Po estakadzie w Płaszowie, na al. Powstania Warszawskiego i w tunelu pod Dworcem Głównym, powinny jeździć tylko 50 i 51.
    zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo