Nawet czerwona linia nie pomaga na Długiej

Nawet czerwona linia nie pomaga na Długiej

Arkadiusz Maciejowski

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Od początku czerwca, gdy wymalowane zostało nowe oznakowanie ostrzegawcze, tramwaje na ul. Długiej i tak były blokowane przez samochody piętnaście razy!
Wyraźna, czerwona linia jest notorycznie przekraczana

Wyraźna, czerwona linia jest notorycznie przekraczana ©Andrzej Banaś

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu coraz poważniej rozważają możliwość zamontowania wzdłuż ulicy Długiej kamer lub urządzeń wydających sygnały dźwiękowe. Wszystko dlatego, że skutecznie nie pomaga nawet wyraźna, czerwona linia. Kierowcy wciąż nieprawidłowo parkują, blokując przejazdy tramwajom.

- Spotkaliśmy się już z przedstawicielami firmy Comarch i wspólnie zastanawialiśmy się nad różnymi rozwiązaniami. Chodzi m.in. o urządzenia do analizy video, znaki zmiennej treści lub komunikaty akustyczne - mówi Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT. - Nasz dział techniczny jest gotowy do współpracy - dodaje.

Pozostało jeszcze 77% treści

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł:

Masz dostęp? Zaloguj się

Czytaj także

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale problem

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Dwie lawety, na początku i końcu ulicy. I przy każdej strażnik miejski. A na Kleparzu parking dla jeszcze kilku. I konkretne kary, auta wydawać po uiszczeniu opłaty.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co za idiota zmienił szerokość chodników i zatok

    dr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    postojowych 15 lat temu? Czy to ten sam ktory zaprojektowaal torowisko, które nie chciało się spotkać w tym samym miejscu?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pół żartem, pół serio.

    człek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    No co za samochody. Nie przejmują się czerwoną linią. Wstrętne blaszaki. A może nie trzeba było zwężać jezdni? Wówczas samochody stojąc w takiej samej odległości od krawężnika byłyby dalej od...rozwiń całość

    No co za samochody. Nie przejmują się czerwoną linią. Wstrętne blaszaki. A może nie trzeba było zwężać jezdni? Wówczas samochody stojąc w takiej samej odległości od krawężnika byłyby dalej od torowiska. Zawsze można mówić o arogancji kierowców, można ich karać, wywozić nieprawidłowo zaparkowane pojazdy, ale to jak widać nie skutkuje .Ten sam błąd teraz próbuje się teraz popełnić przy planach przebudowy Krakowskiej. Czy aby na pewno należy?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czas się poddać

    ZR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Skoro *nawet* czerwona linia nie pomaga, to czas się poddać, odpuścić, i zlikwidować tramwaje na długiej. Wyczerpano wszystkie środki, nic innego nie da się już zrobić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Linia

    swell (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Nie rozumiem, przecież ten czarny samochód na zdjęci wcale linii nie przekracza! Jeśli w ten sposób stojąc uniemożliwia przejazd to znaczy że ta linia jest źle narysowana i tylko wprowadza w błąd....rozwiń całość

    Nie rozumiem, przecież ten czarny samochód na zdjęci wcale linii nie przekracza! Jeśli w ten sposób stojąc uniemożliwia przejazd to znaczy że ta linia jest źle narysowana i tylko wprowadza w błąd. Nigdy tam nie parkowałem, ale sam gdybym tak postawił to byłbym przeświadczony że niczego nie blokuję. Namalujcie to jak należy to się skończy problem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zaden nie przekracza

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Po to tramwaj ma szyny, żeby go prowadzily. Na tej fotografii tramwaj akurat nie ma ograniczen. Może warto było zilustrować artykul lepszym przykladem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nawet nie trzeba metra.

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Rozstaw torów - 1435 mm. Szerokość tramwaju (całkowita) - zwykle max. 2400 cm., czyli poza szyny wystaje z każdej strony nie więcej niż pół metra. Owszem, musi być jakiś podstęp, czyli 70 cm....rozwiń całość

    Rozstaw torów - 1435 mm. Szerokość tramwaju (całkowita) - zwykle max. 2400 cm., czyli poza szyny wystaje z każdej strony nie więcej niż pół metra. Owszem, musi być jakiś podstęp, czyli 70 cm. napewno zapewni swobodny przejazd tramwajowi (będzie 20 cm. luzu obok zaparkowanego pojazdu). zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Długa i nie tylko.

    Krakus - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    A tak zmienić trochę procedury . Do dyspozycji Straży Miejskiej non stop dyżurne 2 lawety . Motorniczy dzwoni informuje o blokadzie i odholowanie EXPRES 2000 zł ponadto mandat najwyższy - szkoda...rozwiń całość

    A tak zmienić trochę procedury . Do dyspozycji Straży Miejskiej non stop dyżurne 2 lawety . Motorniczy dzwoni informuje o blokadzie i odholowanie EXPRES 2000 zł ponadto mandat najwyższy - szkoda że tylko 500 zł . Ale i mandat podnieść 100 % bo to "wydanie specjalne" . I nie nauczył się cham jeden z drugim podstaw kodeksu drogowego albo auto kupił a prawo jazdy dokupił więc takim systemem wdrażać mu artykuł o zatrzymaniu i postoju. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama