Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rusza dialog konkurencyjny na linię tramwajową do Mistrzejowic

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Tramwaje trasą Meissnera-Mistrzejowice pojadą dopiero za kilka lat
Tramwaje trasą Meissnera-Mistrzejowice pojadą dopiero za kilka lat Fot. archiwum
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu jest na ostatniej prostej do ogłoszenia dialogu konkurencyjnego na budowę linii tramwajowej Meissnera-Mistrzejowice. Dialog potrwa ok. 15 miesięcy, a firma która wygra i wybuduje linię, będzie jej operatorem. Miasto będzie płacić za dostęp do niej.

- W piątek lub tuż po świętach ogłosimy dialog konkurencyjny. Jesteśmy na ostatnim etapie - zaznacza Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Przez 40 dni zainteresowane firmy będą mogły zgłaszać wnioski o udział w dialogu wraz z informacjami potrzebnymi do dopuszczenia do niego. Właściwy dialog potrwa 15 miesięcy. Dopuszczone do niego mają być trzy firmy, które spełnią postawione wymogi. Jeśli zgłoszą trzy lub mniej firm, do dialogu zostaną zaproszone wszystkie, bez kwalifikacji.

Inwestycja ma być zrealizowana w formie parterstwa publiczno-prywatnego (PPP). Takie są zalecenia opracowane przez działających na zlecenie Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury doradców. Oznacza to, że miasto będzie dzierżawić od prywatnej firmy wybudowaną linię. Ta obejmuje budowę 4,5 km linii tramwajowej z tunelem, utrzymanie tunelu wraz z najazdami ok. 900 m oraz utrzymanie torowiska i trakcji zrealizowanych w ramach inwestycji).

- Z uwagi na to, że na poszczególnych etapach postępowania może być wszczęta przez jego uczestników procedura odwoławcza do KIO, nie jest możliwe wskazanie daty zakończenia procedury wyłonienia partnera publicznego i podpisania umowy PPP - zaznacza Michał Pyclik.

Jesienią zeszłego roku ZIKiT prowadził tzw. dialog technologiczny, w którym sprawdzał, czy na rynku jest zainteresowanie realizacją projektu PPP. Do dialogu zgłosiło się wtedy 7 wykonawców: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sikreti S.A. Oddział w Polsce, Colas Project, Budimex S.A., NDI S.A., STRABAG sp. z o.o., ZUE S.A., Mota-Engil Central Europe S.A., które po przeprowadzonym postępowaniu potwierdziły dalsze zainteresowanie projektem.

Szacuje się, że koszty budowy linii Meissnera-Mistrzejowice wyniosą ok. 375 mln złotych (wg projektu koncepcyjnego).

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Rusza dialog konkurencyjny na linię tramwajową do Mistrzejowic - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski