Urząd Miasta właśnie zawiadomił o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń dla Krakowa. Ma to być narzędzie do walki o krajobraz. Stworzenie takich regulacji, służących porządkom w przestrzeni miasta, umożliwia ustawa krajobrazowa, która weszła w życie jesienią 2015 roku.
Przygotowane przez urzędników przepisy mają m.in. wyeliminować w Krakowie reklamy na siatkach zasłaniające całe elewacje (z wyjątkiem tych na czas remontu, ale w sztywno określonych terminach), murale reklamowe na ścianach szczytowych budynków, zaklejanie reklamami witryn. Rozprawią się także z natłokiem billboardów i banerów wzdłuż dróg wjazdowych - bram do miasta. By ustalić szczegółowe zasady dotyczące reklam, obszar miasta został podzielony na pięć stref krajobrazowych, które będą miały odrębne regulacje.
Ponadto przewidziany jest zakaz ogradzania nowo powstającej zabudowy wielorodzinnej. Zamiast płotów miasto będzie zalecać żywopłoty.
Każdy zainteresowany będzie mógł prześledzić i ocenić propozycję nowych przepisów od 21 sierpnia (przyszły poniedziałek) do 29 września, przychodząc do Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta (ul. Sarego 4) w godzinach jego pracy. Projekt uchwały ma też zostać udostępniony na stronie internetowej www.bip.krakow.pl.
Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbędzie się 19 września o godz. 17.30 w Sali Obrad w Urzędzie Miasta Krakowa (pl. Wszystkich Świętych 3-4). Każdy ma prawo złożenia uwag do projektu uchwały - w terminie do 13 października.
WIDEO: Magnes. Kultura Gazura - odcinek 16
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolskiStrefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?