Gry wideo specjalnością Polaków

Gry wideo specjalnością Polaków

Maciej Badowski AIP

Strefa Biznesu

Aktualizacja:

Strefa Biznesu

Krajowy rynek gamingowy wyceniany jest na ponad 1,8 mld zł. W 2016 roku polscy producenci wygenerowali łącznie 1,25 mld zł przychodu. Rośnie także liczba zarejestrowanych firm zajmujących się produkcją gier – obecnie w Polsce działa ich już ponad 300. Wspieraniu rozwoju sektora dedykowane są specjalne programy jak Kretywna Europa, GameINN, czy Akcelerator ARP Games.
Akcelerator ARP Games to należąca do ARP S.A. spółka powołana w lipcu 2016 roku. Jest efektem współpracy z powiatem cieszyńskim i Uniwersytetem Śląskim. W grudniu 2016 roku spółka uruchomiła pierwszy program akceleracyjny. Do konkursu zgłosiło się prawie 30 drużyn, spośród nich 7 zespołów zakwalifikowało się do kolejnego etapu. W efekcie powstały „grywalne“ wersje gier, które zaprezentowano podczas konferencji #wkraczamydogry. Jej uczestnicy jako pierwsi mogli przetestować rezultaty pracy zespołów projektowych.

Innowacyjność nie istnieje bez ścisłej korelacji z kulturą, sztuką i dziedzictwem narodowym. W Polsce mamy ponad 12 mln osób, które gry wideo traktują nie tylko jako formę rozrywki, ale też kształcenia i rozwoju. Dlatego Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wspiera tę branżę m.in. poprzez program Rozwój Sektorów Kreatywnych, którego budżet w pierwszej edycji wyniósł ponad 5 mln zł. Organizujemy też cykliczne wydarzenie „Mastering The Game”, które przybliża twórcom i producentom gier wideo z Polski i innych krajów prawne i handlowe aspekty związane z tą branżą, które ułatwiają prowadzenie działalności w regionie i na skalę globalną. Cieszę się, że nasze wspólne wysiłki włożone w promocję sektora przynoszą tak wiele dobrych rezultatów – mówił Piotr Gliński, Wicepremier, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


ARP S.A. realizuje kompleksowy program rozwoju rynku gier wideo w Polsce. Jego założenia wpisują się w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

W najbliższym czasie zwycięzców programu akceleracyjnego czeka etap inwestycji. Organizatorzy zapewniają uczestnikom techniczne, merytoryczne i finansowe wsparcie – łącznie aż do 100 tys zł, a także pomoc w finalizacji projektu. Ze względu na duże zainteresowanie uruchomiono już drugą edycję Akceleratora ARP Games. Zgłoszenia można przesyłać do 31 lipca br. Do tej pory to jedyny polski gamingowy akcelerator, który oprócz merytorycznego wsparcia i infrastruktury oferuje również finansowanie już w pierwszym etapie akceleracji.

- Dane pokazują, że najwięcej instytucji zajmujących się rynkiem gier działa obecnie w województwach mazowieckim i małopolskim. W ARP chcemy inwestować w potencjał młodych ludzi i stwarzać im najlepsze warunki, nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również tam gdzie istnieje realne zapotrzebowanie na takie inicjatywy. Dlatego siedzibę Akceleratora ARP Games postanowiliśmy utworzyć w Cieszynie, gdzie działa kierunek Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej. Było to możliwe dzięki dobrej współpracy z Uniwersytetem Śląskim i powiatem cieszyńskim. Pierwsze sucesy Akceleratora pokazują, że podjęliśmy słuszną decyzję. Liczymy na to, że pasja, na której autorzy gier opierają swoje pomysły, przerodzi się w konkretne, opłacane projekty biznesowe. Dzięki naszemu wsparciu te najlepsze mogą już wkrótce pojawić się na rynku – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Czytaj także

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama