Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa S7 z Lubnia do Rabki w budowie. 80 metrów tunelu [ZDJĘCIA]

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Inwestycje. Robią wykopy i nasypy, betonują pale i podpory pod mosty i wiadukty, drążą tunel - tak wyglądają dziś prace przy budowie drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki.

- Wszystkie prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka przebiegają zgodnie z harmonogramem - zapewnia Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Blisko 16-kilometrową trasę podzielono na 3 odcinki. Najdłużej, bo do roku 2020 lub nawet 2021 będzie realizowany środkowy - z Naprawy do Skomielnej Białej. Choć ma zaledwie 3 km, to wykonawca musi wydrążyć 2-kilometrowy tunel. Do tej pory ma 80 metrów tunelu jednej nitki i 10 metrów drugiej.

Największy postęp widać na trzecim 6-kilometrowym odcinku ze Skomielnej do Chabówki. Wykonano już blisko jedną piątą planowanych robót. Jak podkreśla Iwona Mikrut, dla obiektów inżynierskich (mostów i estakad) powstało już 97 proc. pali fundamentowych, 50 proc. fundamentów oraz 20 proc. filarów. - A na przykład na estakadzie w Skomielnej, najdłuższej nad doliną (992 metry długości) wykonano już szalunki i zamontowano zbrojenie - wylicza rzeczniczka GDDKiA w Krakowie.

Prace na tym odcinku rozpoczęto najwcześniej, bo kontrakt z wykonawcą podpisano w marcu ubiegłego roku. I z tego powodu to ten fragment drogi ekspresowej S7 będzie gotowy najwcześniej, bo najprawdopodobniej już w lipcu przyszłego roku.

Trzy miesiące później powinien być gotowy pierwszy ponad 7-kilometrowy odcinek z Lubnia do Naprawy. Trwają prace zbrojeniowe i betoniarskie przy budowie wiaduktu o długości 240 m, który połączy istniejącą część S7 w Lubniu z budowanym odcinkiem. Przy kolejnej estakadzie w Lubniu (573 m) gotowe są wykopy, zaś w wiadukt w Naprawie (396 m) ma już pale i zbrojenia.

Choć nowa zakopianka jest coraz bardziej realna, drogowcy właśnie rozpoczynają remont starej. Dziś na odcinku z Lubnia do Krzeczowa (5,5 km) rozpocznie się frezowanie nawierzchni. Do czwartku ruch w tym miejscu będzie odbywał się wahadłowo, potem przewidziano weekendowa przerwę, a od przyszłego wtorku planowane jest kładzenie nowej nawierzchni. - Ta obecna jest już tak starta, że nie ma odpowiedniej przyczepności, ze względów bezpieczeństwa musimy położyć nową warstwę - tłumaczy Iwona Mikrut.

Roboty mają być prowadzone w dniach, kiedy ruch na zakopiance jest mniejszy, ale i tak drogowcy zalecają objazd drogą wojewódzką przez Mszanę Dolną i krajowa nr 28 do Skomielnej Białej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski