MKTG SR - pasek na kartach artykułów

140 kilometrów objazdu dla ciężarówek?

TOP
To oznacza objazdy. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie dysponuje jednak jeszcze projektami zmiany organizacji ruchu, gdyż tworzy je wykonawca.

KOMUNIKACJA. 19 listopada zostanie zamknięty most na Łososinie. Jego przebudowa potrwa rok

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak, że objazdy dla samochodów osobowych wyznaczył on przez Pasierbiec (7 km). Niektórzy kierowcy na pewno pokuszą się jednak, by objazd jeszcze skrócić i jechać drogą osiedlową (skręcając przed remizą w Łososinie Górnej w prawo - wyjazd obok Midrew'u). Jednak droga ta jest bardzo wąska i ciężko będzie się tam minąć dwóm pojazdom. Co ciekawe, zgodnie z projektem zmiany organizacji, tamtędy ma iść ruch... pieszych.
W najgorszej sytuacji są jednak kierowcy ciężarówek, którzy - by dostać się z Młynnego do Limanowej - będą musieli prawdopodobnie pokonać dodatkowe... 140 km. Objazd pierwotnie wyznaczono przez Łososinę Dolną i Nowy Sącz. Ten pomysł okazał się jednak chybiony i zakwestionowała go policja, gdyż droga Laskowa - Łososina Dolna również jest w przebudowie (jeszcze rok) i obowiązuje tam zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. Dlatego kierowcy ciężarówek, by objechać most będą musieli jechać przez: Bochnię - Brzesko - Nowy Sącz (most "heleński" również jest nieprzejezdny dla samochodów ciężarowych) - Stary Sącz i dopiero stamtąd do Limanowej.
- Przez Pasierbiec nie puścimy ciężarówek, bo w tym roku droga ta została wyremontowana i pieniądze byłyby wyrzucone w błoto - mówi Władysław Pazdan, wójt Limanowej.
Rozwiązaniem tego problemu mógłaby być tymczasowa przeprawa, tak jak miało to miejsce przy remoncie mostu na drodze krajowej nr 28 w Dobrej. Na to jednak w tym przypadku nie ma pieniędzy. Wójt, mimo wszystko, obstaje za tym pomysłem, ale po więcej informacji odsyła do starosty.
- To nie nasza droga, bo "wojewódzka", ale rozmawiałem na ten temat z właścicielem leżącej nieopodal mostu firmy Wolimex i jest pomysł zbudowania na rzece prowizorycznej przeprawy dla samochodów ciężarowych - mówi Jan Puchała, starosta powiatu. - Trzeba jakoś ten problem rozwiązać, bo tak daleki objazd to wielkie utrudnienie dla wielu przedsiębiorców. My, jako powiat, nie możemy tam nic zrobić.

Od remontu do przebudowy

Historia remontu mostu w ciągu drogi wojewódzkiej 965 na rzece Łososinie w Młynnem jest bardzo długa. Kilka lat temu zakładano, że mostu nie ma sensu remontować, bo miał zostać przesunięty przy planowanej budowie zbiornika wody - skończyło się na planach. Na początku ubiegłego roku Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę, w której przeznaczono 800 tys. zł na jego "modernizację, ze względu na bardzo zły stan nawierzchni i chodników, co stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych". Ogłoszono przetarg, który został ostatecznie unieważniony, bo cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, jaką ZDW mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Kolejnego przetargu jednak nie ogłoszono od razu. Ruszył on dopiero w marcu tego roku, tyle że już nie na "modernizację", a "przebudowę" mostu. Jego wykonanie planuje się do końca listopada 2010 roku. (TOP)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski